Szanowni Państwo,
Dzięki przynależności Politechniki Rzeszowskiej do konsorcjum PIONIER, pracownicy, studenci, doktoranci i słuchacze studiów podyplomowych PRz mają możliwość korzystania z usług chmurowych, m.in. z pakietu Microsoft Office 365. W obecnej sytuacji, gdy zajęcia muszą odbywać się zdalnie, proponuję wykorzystać to narzędzie jako uzupełnienie narzędzi o których jesteśmy informowani przez władze naszej uczelni.
Krótko, na co pozwala Microsoft Teams zawarty w Office 365:
- komunikację czat/audio/video z innymi pracownikami/studentami naszej uczelni,
- prezentację swojego pulpitu lub dowolnego programu, jak np. PowerPoint w celu przeprowadzenia np. wykładu dla studentów,
- konsultacje/pomoc zdalną studentowi, który udostępni pulpit swojego komputera.
Moich studentów (i chętnych pracowników :]) proszę o założenie sobie konta zgodnie z tą instrukcją https://usk.prz.edu.pl/uslugi/uslugi-chmurowe-pionier Zwrócę tylko uwagę, że pracownicy powinni założyć konto korzystając ze swojego służbowego maila (u mnie: jacek.brozyna@prz.edu.pl), a studenci z kont USOS zawierających numer indeksu, czyli np. 123456@stud.prz.edu.pl
Następnie w tej instrukcji proszę rozwinąć Pakiet Microsoft Office 365 – rozwiń, aby zobaczyć instrukcję i założyć konto w Office 365.
Ostatnim etapem będzie przejście do https://portal.office.com i zalogowanie się na swoje nowe konto typu: jacekbrozyna@o365.prz.edu.pl i zainstalowanie Microsoft Teams.
Aplikację Microsoft Teams można używać w przeglądarce, ale wygodniej jest ją zainstalować na swoim komputerze lub urządzeniu mobilnym. Aplikację można pobrać ze strony https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/download-app#desktopAppDownloadregion
W aplikacji proszę dodać prowadzącego zajęcia do swoich kontaktów. Ja jako pracownik nie mogę zmienić/ustawić swojego imienia i nazwiska (są puste), jednak nie wiem, czy ten problem będzie dotyczył innych pracowników i studentów. W takim przypadku prowadzący zajęcia powinni swoich studentów poinformować (np. wiadomością przez USOS) o nazwie swojego konta w usłudze Office 365 - w moim przypadku jest to konto jacekbrozyna@o365.prz.edu.pl
Pracownicy w aplikacji Microsoft Teams mogą również utworzyć zespoły (odpowiedniki grup) np. dla całego roku lub wybranej grupy studentów, a następnie przesłać zaproszenie z linkiem do zespołu dla wybranej grupy studentów – najłatwiej zrobić to korzystając z grup zdefiniowanych w USOSMAIL https://usos.prz.edu.pl/kontroler.php?_action=home/usos_mail/nowaWiadomosc